Tekstgrootte
Op de Johannes-Martinusschool bieden we voor een aantal leerlingen speltherapie aan.
De therapeut is Els Pastijn-Vink. Zij is orthopedagoog en gz-psycholoog en werkt individueel met de kinderen in onze mooie spelkamer op school. Er is veel speelgoed en (knutsel)materiaal aanwezig.
In het spel vertelt het kind wat hem of haar bezighoudt. Spelen is immers de taal van kinderen en hun manier om de wereld te ontdekken. Tijdens de speltherapie krijgen kinderen de gelegenheid om al spelend hun emoties te uiten, af te rekenen met gebeurtenissen die hen boos, verdrietig of angstig maken en te oefenen met nieuwe vormen van gedrag
Wanneer wij denken dat speltherapie een mogelijkheid voor uw kind kan zijn, vindt er een gesprek plaats om de doelen te bespreken en uw toestemming te vragen. Wij zetten niets op papier m.b.t. de behandeling en werken volgens de geldende beroeps-en meldcodes.
Ouders kennen hun kind het best en de ouder(s) hebben we hard nodig bij het ontwikkelingsproces van hun kind. Vandaar dat er naast de therapie gesprekken zijn met de ouder(s). Deze gesprekken worden gehouden met onze ouderbegeleidster (schoolmaatschappelijk werker) Zoulikha Karmaoui.